Курс стартував! До вашої уваги Перше заняття, мета якого ознайомити слухачів з основними поняттями даного курсу та дати відповідь на питання: "Чому саме блог?"
Не секрет, що кожний вчитель вважає свій предмет важливим і цікавим. Не секрет, що учні можуть вважати інакше. Так чому ж не скористатися новим (додатковим) інструментом для підвищення інтересу до вашого навчального предмету?
Такі можливості надає мережа Інтернет. Мені подобається ідея використання блога як навчального майданчика.
Розміщуйте в своєму блозі цікаві матеріали, корисні посилання, інтерактивні вправи та тести; колекцію навчальних матеріалів, розв’язаних завдань, відео-уроків або відео-інструкцій; організуйте онлайн-роботу; спілкуйтесь з учнями!
Позитивних моментів в веденні вчителями блогу багато.
Якщо подумати, жоден статичний сайт (із найбагатшим архівом матеріалів) і жодна книга не зрівняється із хорошим блогом. Статичному сайту не вистачає зворотнього зв’язку та «близькості» до аудиторії. А книзі не вистачає не тільки зворотнього зв’язку, але й можливості зробити навчання більш візуалізованим (вставити звук, анімацію чи повноцінний фільм).
Звісна річ, існують ще й форуми, які пропонують всі необхідні можливості для спілкування та візуалізації. Але навіть їх важко назвати ідеальним майданчиком для навчання. Адже форум – це насамперед комунікаційний, а не навчальний інструмент. Його важко замінити чимось іншим, коли йдеться про спілкування та обмін досвідом між професіоналами. Але коли на такий форум потрапляє абсолютний новачок – він майже гарантовано не знаходить там зручної організації матеріалів, яка б дозволила ефективно засвоювати знання.
Таким чином чи не єдиною системою, яка може показати себе більш ефективною для потреб навчання, ніж блоги, виявляються формальні навчальні структури, в яких є викладачі та учні, а також спеціально організований процес передачі та засвоєння знань. При цьому немає жодного значення чи використовуються для потреб навчання традиційні методи (лекції, семінари, аудиторні та позакласні заняття) чи сучасні інноваційні технології (форуми, чати, веб-конференції, спілкування з викладачами через ІМ) чи і те й інше (так зване змішане навчання – blended learning).

Розглянемо десять причин, які переконують в необхідності ведення вчителем навчального інтернет-блогу.
По-перше, за допомогою навчального блогу можна доповнювати викладений на уроці матеріал цікавими фактами, відео-експериментами, якісними задачами та необхідними коментарями.
По-друге, за допомогою повідомлення в блозі можна дати довільне оголошення, анонс, нагадування, котре обов’язково буде прочитане.
По-третє, за допомогою інтернет-блогу можна займатись з учнями додатково, готуючи їх до найрізноманітніших конкурсів, ЗНО, розв’язувати задачі підвищеної трудності, звичайно за умови, якщо учні проявляють до цього інтерес.
По-четверте, за допомогою навчального блогу можна вести дискусії з учнями та батьками на будь-які теми.
По-п’яте, за допомогою блогу можна проводити різні домашні дослідження, результати яких учні мають можливість презентувати у блозі викладача-предметника.
По-шосте, навчальний інтернет-блог стає незамінним під час карантинів, дозволяючи при цьому не переривати навчальний процес та успішно виконувати програму.
По-сьоме, навчальний блог дозволяє вести журнал успішності в вільному інтернеті, дозволяючи і дітям, і особливо їх батькам, слідкувати за результатами навчання, формуючи при цьому об’єктивну картину.
По-восьме, навчальний блог дозволяє підвищити інтерес учнів до свого предмету, заохочує їх до освоєння персонального комп’ютера та, звичайно, підвищує авторитет учителя.
По-дев’яте, навчальний блог дозволяє самовдосконалюватися вчителю як у знанні свого профільного предмету, так і в освоєнні основ інформатики.
По-десяте, створити навчальний інтернет-блог може кожен, адже це легко та абсолютно безкоштовно. Необхідні при цьому лише знання педагога, його бажання, ПК та вільний доступ до інтернету.
Загалом, тема навчання, поєднаного з блогінгом, зараз набуває актуальності. Особливо, зважаючи на те, яка кількість людських знань сьогодні перебуває саме у блогах. Порівняно з цим, Вікіпедія «нервово курить в куточку»…
1. Блог вчителя-предметника.
Даний блог може містити: план або матеріали уроку, короткий конспект, завдання для учнів, корисні посилання, додаткова інформація для учнів, навчальне відео, корисні та цікаві гаджети, форму зворотнього зв’язку і т.д.
2. Блог групи
Ви можете створити блог вашої групи, запросити в якості співавторів батьків та учнів, розміщувати інформацію про заходи, які проводяться, плани позакласної роботи, навчальні матеріали, інформацію для батьків, фото і відео групи, т.д.
Приклад: Група 22ок: все в наших руках (http://22ok-vpu.blogspot.com/), 21ок: розумні, сучасні, найкращі (http://irina-vitalievna.blogspot.com/).
3. Блог мережевої спільноти
Мережеві спільноти – це обмін досвідом та знаннями, скарбничка навчальних матеріалів, корисні посилання та онлайн-робота.
4. Блог предметного об’єднання
Подібні блоги створюються з метою об’єднання вчителів предметних секцій. Вони можуть містити інформацію для вчителів-предметників, оголошення про конкурси та їх результати, новини в предметній області, навчальні матеріали та посилання на цікаві сайти та блоги.
5. Блог навчального проекту
6. Тематичний блог
Блог, зазвичай одного автора, присвячений вивченню та дослідженню конкретної теми. Містить всі матеріали з теми.
7. Блог - "електронний зошит учня"
Блог, який веде учень як електронний зошит для виконання різних завдань по різних предметах. У вчителя є можливість перевірити та прокоментувати виконані учнем завдання прямо в блозі. А батьки мають змогу проконтролювати успіхи у навчанні своєї дитини, отримуючи при цьому об’єктивну інформацію.
Приклад: Електронний зошит учня 8-В класу Давидова Дениса (http://den-davidov.blogspot.com/)
8. Блог – шкільна газета
Дуже зручна форма для залучення учнів з метою створення, використання та редагування шкільної (класної) газети. Даний блог створює широкі можливості для прояву фантазії та здібностей учнів. В даній інтернет – газеті можна проводити різноманітні опитування, брати інтерв’ю в цікавих людей, влаштовувати форуми для обговорення поточних проблем або неймовірних подій, започатковувати найрізноманітніші конкурси, демонструвати світлини, вітати з іменинами та інше.
Сподіваюсь, що ви вже визначилися який блог бажаєте створити!
СТВОРЕННЯ БЛОГУ.
Немає коментарів:
Дописати коментар