понеділок, 16 листопада 2015 р.

Перше заняття!




Курс стартував! До вашої уваги Перше заняття, мета якого ознайомити слухачів з основними поняттями даного курсу та дати відповідь на питання: "Чому саме блог?" 

1.     Передмова

Не секрет, що кожний вчитель вважає свій предмет важливим і цікавим. Не секрет, що учні можуть вважати інакше. Так чому ж не скористатися новим (додатковим) інструментом для підвищення інтересу до вашого навчального предмету?
Такі можливості надає мережа Інтернет. Мені подобається ідея використання блога як навчального майданчика.
Розміщуйте в своєму блозі цікаві матеріали, корисні посилання, інтерактивні вправи та тести; колекцію навчальних матеріалів, розв’язаних завдань, відео-уроків або відео-інструкцій; організуйте онлайн-роботу; спілкуйтесь з учнями!
Позитивних моментів в веденні вчителями блогу багато.
Якщо подумати, жоден статичний сайт (із найбагатшим архівом матеріалів) і жодна книга не зрівняється із хорошим блогом. Статичному сайту не вистачає зворотнього зв’язку та «близькості» до аудиторії. А книзі не вистачає не тільки зворотнього зв’язку, але й можливості зробити навчання більш візуалізованим (вставити звук, анімацію чи повноцінний фільм).
Звісна річ, існують ще й форуми, які пропонують всі необхідні можливості для спілкування та візуалізації. Але навіть їх важко назвати ідеальним майданчиком для навчання. Адже форум – це насамперед комунікаційний, а не навчальний інструмент. Його важко замінити чимось іншим, коли йдеться про спілкування та обмін досвідом між професіоналами. Але коли на такий форум потрапляє абсолютний новачок – він майже гарантовано не знаходить там зручної організації матеріалів, яка б дозволила ефективно засвоювати знання.
Таким чином чи не єдиною системою, яка може показати себе більш ефективною для потреб навчання, ніж блоги, виявляються формальні навчальні структури, в яких є викладачі та учні, а також спеціально організований процес передачі та засвоєння знань. При цьому немає жодного значення чи використовуються для потреб навчання традиційні методи (лекції, семінари, аудиторні та позакласні заняття) чи сучасні інноваційні технології (форуми, чати, веб-конференції, спілкування з викладачами через ІМ) чи і те й інше (так зване змішане навчання – blended learning).

2.     Чому слід створювати навчальний блог?

Розглянемо десять причин, які переконують в необхідності ведення вчителем навчального інтернет-блогу.
По-перше, за допомогою навчального блогу можна доповнювати викладений на уроці матеріал цікавими фактами, відео-експериментами, якісними задачами та необхідними коментарями.
По-друге, за допомогою повідомлення в блозі можна дати довільне оголошення, анонс, нагадування, котре обов’язково буде прочитане.
По-третє, за допомогою інтернет-блогу можна займатись з учнями додатково, готуючи їх до найрізноманітніших конкурсів, ЗНО, розв’язувати задачі підвищеної трудності, звичайно за умови, якщо учні проявляють до цього інтерес.
По-четверте, за допомогою навчального блогу можна вести дискусії з учнями та батьками на будь-які теми.
По-п’яте, за допомогою блогу можна проводити різні домашні дослідження, результати яких учні мають можливість презентувати у блозі викладача-предметника.
По-шосте, навчальний інтернет-блог стає незамінним під час карантинів, дозволяючи при цьому не переривати навчальний процес та успішно виконувати програму.
По-сьоме, навчальний блог дозволяє вести журнал успішності в вільному інтернеті, дозволяючи і дітям, і особливо їх батькам, слідкувати за результатами навчання, формуючи при цьому об’єктивну картину.
По-восьме, навчальний блог дозволяє підвищити інтерес учнів до свого предмету, заохочує їх до освоєння персонального комп’ютера та, звичайно, підвищує авторитет учителя.
По-дев’яте, навчальний блог дозволяє самовдосконалюватися вчителю як у знанні свого профільного предмету, так і в освоєнні основ інформатики.
По-десяте, створити навчальний інтернет-блог може кожен, адже це легко та абсолютно безкоштовно. Необхідні при цьому лише знання педагога, його бажання, ПК та вільний доступ до інтернету.
Загалом, тема навчання, поєднаного з блогінгом, зараз набуває актуальності. Особливо, зважаючи на те, яка кількість людських знань сьогодні перебуває саме у блогах. Порівняно з цим, Вікіпедія «нервово курить в куточку»…

2.     Види навчальних блогів

Виділяють декілька основних видів навчальних блогів:

 

1. Блог вчителя-предметника.
Даний блог може містити: план або матеріали уроку, короткий конспект, завдання для учнів,  корисні посилання,  додаткова інформація для учнів, навчальне відео, корисні та цікаві гаджети, форму зворотнього зв’язку і т.д.
Приклад: Блог викладача математики (http://matematika-vpu.blogspot.com/), Блог вчителя англійської мови (http://medvedkova-vpu.blogspot.com/).

2. Блог групи
Ви можете створити блог вашої групи, запросити в якості співавторів батьків та учнів, розміщувати інформацію про заходи, які проводяться, плани позакласної роботи, навчальні матеріали, інформацію для батьків, фото і відео групи, т.д.
Приклад: Група 22ок: все в наших руках (http://22ok-vpu.blogspot.com/), 21ок: розумні, сучасні, найкращі (http://irina-vitalievna.blogspot.com/).

3. Блог мережевої спільноти
Мережеві спільноти – це обмін досвідом та знаннями, скарбничка навчальних матеріалів, корисні посилання та онлайн-робота.
Приклад: БлогіКо (http://tvgroup-ezosh7.blogspot.com/).

          4.       Блог предметного об’єднання
Подібні блоги створюються з метою  об’єднання вчителів предметних секцій. Вони можуть містити інформацію для вчителів-предметників, оголошення про конкурси та їх результати, новини в предметній області, навчальні матеріали та посилання  на цікаві сайти та блоги.
Пример: МаФізІн (http://mafizin.blogspot.com/) - методичне об'єднання вчителів фізики, математики та інформатики ЗОШ №7 м. Енергодар, Блог заступників директора ДНЗ «Михайлівське ВПУ» (http://super-vpu.blogspot.com/), Блог викладачів предмету «Захист Вітчизни» (http://zahvitcizny-vpu.blogspot.com/).

5. Блог навчального проекту

Це дуже цікавий вид блогу, присвячений вивченню певної теми. Містить збірники питань, завдання, словники. Робота учнів організована і продумана: є методичний паспорт проекту і таблиця досягнень. Відображено проміжні результати проекту.

Приклад: Блог навчального проекту "Інтернет-браузер" (http://grupa-zhurnalisti.blogspot.com/).

 6. Тематичний блог
Блог, зазвичай одного автора, присвячений вивченню та дослідженню конкретної теми. Містить всі матеріали з теми.
Приклад: Поради з підвищення персональної продуктивності за допомогою програмного забезпечення і онлайнових сервісів (http://productivityblog.com.ua/), Тематичний блог «Іван Франко» (http://frankostar.blogspot.com/).

7. Блог - "електронний зошит учня"
Блог, який веде учень як електронний зошит для виконання різних завдань по різних предметах. У вчителя є можливість перевірити та прокоментувати виконані учнем завдання прямо в блозі. А батьки мають змогу проконтролювати успіхи у навчанні своєї дитини, отримуючи при цьому об’єктивну інформацію.

Приклад: Електронний зошит учня 8-В класу Давидова Дениса (http://den-davidov.blogspot.com/)

 8. Блог – шкільна газета
Дуже зручна форма для залучення учнів з метою створення, використання та редагування шкільної (класної) газети. Даний блог створює широкі можливості для прояву фантазії та здібностей учнів. В даній інтернет – газеті можна проводити різноманітні опитування, брати інтерв’ю в цікавих людей, влаштовувати форуми для обговорення поточних проблем або неймовірних подій, започатковувати найрізноманітніші конкурси, демонструвати світлини, вітати з іменинами та інше.
Приклад: Наша газета «Джерельце» (http://gerasik.at.ua/blog), Мовні обрії (http://bosaksvitlana.blogspot.com/).

Сподіваюсь, що ви вже визначилися який блог бажаєте створити!

Створення блогу.


Основні етапи створення блогу:
   1)    Розробка концепції блогу.
   2)    Вибір платформи для блогу.
   3)    Створення аккаунту.
  4)  Створення шаблону блогу, його дизайн.
  5)    Створення дописів.
  6)    Створення нових сторінок.
  7)    Робота з гаджетами.
  8)    Редагування блогу.
                                                                         9)    Зворотній зв’язок.

Розробка концепції блогу.
Орієнтовна структура вчительського комплексного блогу (у форматі: Назва сторінки – короткий опис):
Головна сторінка:
1)                    Статична (коротка інформація про те, що вважаєте головним у своїй діяльності, девіз вчителя, емблема, якщо є, тощо).
2)                    Динамічна (відображення нових матеріалів).
Про себе/Про вчителя/Інформація про себе – (за умови, що головна сторінка динамічна) коротка інформація про те, що вважаєте головним у своїй діяльності, девіз вчителя, емблема, якщо є, які методи, прийоми роботи використовуєте, проблемне питання, над яким працюєте, тощо.
Новини/повідомлення/оголошення/останні події/події – необов’язковий розділ.
Новини групи/життя групи – якщо вчитель є класним керівником. Розділ краще зробити динамічним. Матеріали можна постійно оновлювати, додавати фото та відео.
Мої розробки/власна творчість/наробки:
1)                    Календарне панування;
2)                    Конспекти уроків;
3)                    Розробки виховних годин;
4)                    Сценарії позакласних заходів;
5)                 Презентації та відео (якщо не можна віднести до попередніх розділів).
Для батьків/батькам/Інформація для батьків: пам’ятки, оголошення, рекомендації.
Для учнів/учням:
1) Організаційна інформація/до відома/розклад: розклад уроків, заміни уроків, розклад дзвінків, будь-яка плануюча інформація.
2)      Пам’ятайте: пам’ятки, рекомендації.
3)      Зверніть увагу: оголошення, повідомлення.
4) Домішнє завдання/над чим працюємо вдома/для самостійного опрацювання/завдання додому: цей розділ бажано розбити за групами або предметами, якщо вчитель читає не один предмет.
Контакти/контактна інформація: необов’язковий розділ, можна об’єднати з розділом Про себе.
Розділи в блогах можна реалізувати сторінками (вбудованими або доданими, де кожна сторінка – окремий блог, приєднаний до основного) або мітками (посиланнями на якусь групу дописів, об’єднаних за певною темою чи ознакою).
 Змістовне наповнення

Серед навчальних блогів прийнято розрізняти блоги-портфоліо, на підтримку навчального проекту, скарбнички, предметні чи тематичні, комплексні. Залежно від типу слід обирати відповідний контент (розділи).
Якого типу не був би ваш блог, пам’ятайте, що основне – це цікаве, оригінальне, змістовне наповнення.

Вибір платформи для створення блогу.

 Якщо ви маєте намір створити блог, але немає можливості чи бажання займатися розробкою власної платформи, то доцільно скористатися будь-якою з «відкритих» платформ, що представлені нижче. Ці варіанти пропонують набір різноманітних функцій, які можуть бути як платними так і безкоштовними.
Огляд 3 найкращих платформ по створенню блогу:


1. WordPress.com мабуть, один з найбагатших за можливостями сервіс для створення блогу. Безкоштовна версія включає в себе безліч корисних та цікавих функцій.  

Багато популярних блогів, в тому числі блог CNN politics, побудовані на цій платформі.

2. Blogger

 — відомий сервіс для ведення блогу, який  також включає в себе безліч різноманітних опцій. Наприклад, в комплект Blogger входить інтерфейс користувача графічного дизайну, який надає можливість змінювати зовнішній вигляд блогу як завгодно.



3. LiveJournal

LiveJournal (Живий Журнал, частіше скорочено просто ЖЖ) пропонує блог-сервіс з соціальним підтекстом. Ви можете взаємодіяти та спілкуватися зіншими учасниками ЖЖ на сторінках свого блогу. Соціальність цього блог-сервісу виступає єдиною примітною відмінністю для більшості користувачів ЖЖ.




Ми будемо створимо свій блог на Google Blogger. Чому саме Blogger?

Причина перша – найбільша кількість користувачів обирають браузер Google Chrome і безкоштовну платформу для мобільних приладів під назвою Андроїд.
Друга причина – аккаунт дозволяє синхронізувати закладки, паролі та інші індивідуальні налаштування Хрому з таким самим браузером на іншому комп’ютері або мобільному пристрої (смартфони чи планшеті).
Третя причина – Гугл-Диск, який прив’язаний до аккаунту користувача та надає безкоштовне сховище для зберігання документів.
Четверта причина – безкоштовний поштовий сервіс Гмейл стає одним з найнадійніших у світі.
  
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
Розробіть концепцію вашого майбутнього блогу.
Дайте відповідь на такі питання:
1)    Тема блогу (чому присвячений)?
2)    Назва блогу?
3)    Основні розділи блогу?
4)    Цільова аудиторія?
5)    Приблизне оформлення блогу?
6)    Як ви презентуєте себе на блозі?


     Відповіді на ці питання допоможуть вам при ознайомленні з наступною темою. 

3 коментарі:

  1. Якщо блог створено, то яке перше завдання?

    ВідповістиВидалити
  2. Ви на високому рівні володієте інструментами блогу та й більшістю інструментів Google. Буду дуже задоволена, якщо ви знайдете хоча б щось нове в цьому курсі!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую! Я для того і записалася на курси, щоб навчитися нового. А удосконалюватися можна і потрібно. З радістю буду виконувати Ваші завдання!

      Видалити